четвъртък, 22 септември 2011 г.

Конфитюр от червен лук

     Тъй като наближава събитие, на което ще посрещам гости, започвам с уточнението на менюто и предварителното приготвяне на неща, които до сега не съм правила. За да изпробвам различните комбинарии от храни, гарнитурите и сосовете към тях.
    Като начало започвам с конфитюра от червен лук на Йоли, който смятам да поднеса с пушените и печени меса, а може би също и към сирената /ще видим/. Приготвих го и много ми допадна, комбинацията е страхотна и с двата вида храни. Надявам се и гостите ми да го одобрят. Ето и рецептата:
     Продукти:
1кг. червен лук
3с.л. олио
1с.л. масло /при мен маргарин/
сол на вкус

100гр. захар
100мл. винен оцет
100мл. оцет балсамико
100мл. червено вино
2с.л. мед
     Приготвяне:
    Задушаваме за кратко лука, нарязан на полумесеци в мазнината за кратко и посоляваме.
    В отделен съд карамелезираме захарта, изместваме от огъня и добавяме виното и двата вида оцет. Връщаме обратно на котлона, докато се разтопи карамела.
    Сипваме течността при лука, добавяме меда и оставяме да ври на тих огън, докато се изпари течността.
    Когато вече е готов прехвърляме в цедка, да се оцеди излишната мазнина.
    Приятен апетит!!!

2 коментара:

  1. Здравей,Еди или Лина?:)
    Разгледах блогчето и много ми хареса!
    Чудесно начало!
    Пожелавам ти много успех!
    Ще те следя изкъсо:))))
    Харесаха ми всички рецепти,но като начало,ще пробвам чесновото хлебче!
    Прегръдки и хубаво изкарване на събирането:)

    ОтговорИзтриване
  2. Катерина благодаря за милия коментар и пожелания. Старая се да публикувам рецепти, които определено са се харесали на мен и на семейството ми.
    И аз разгледах твоя блог, допаднаха ми доста рецепти и със сигурност някое от следващите неща, които ще приготвя ще си го "открадна" от теб. Успех и та теб!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...