четвъртък, 20 октомври 2011 г.

Галет със сини сливи

    
      Реших да купя сини сливи за вкъщи, но от онези кръгличките /не им знам сорта/ не от стандартните продълговатите. Оказаха се сравнително сладки и вкусни. Хапнахме доста, но останаха няколко и вече няколко дни си стоят и никой не иска да ги яде. И ... трябва да направя нещо от тях си помислих. И както винаги правя в такива ситуации реших да почерпя идеи от кулинарните сайтове. Разгледах доста рецепти за сладкиши, тарти, мъфини и кейкове, но вниманието ми привлече галета със сини сливи на Роси. И въпреки, че имах извести колебания дали да приготвя него или една друга нейна рецепта, реших все пак да се доверя на първоначалният си избор и не сгреших. Получи се страхотен плодов сладкиш, който определено ще се приготвя отново. Ето и рецептата с лееееееки промени от мен:
     Продукти:
100гр. масло
2ч.ч. брашно /на мен ми отиде малко повече/
1 яйце + 1 белтък /жълтъка оствяме за намазване/
1ч.ч. захар
1 ванилия
щипка канела

пудра захар
кафява захар
мед
10-тина бадема /може и повече/

     Приготвяне:
Замесваме маслено тесто от маслото нарязано на кубчета, половината брашно и останалите продукти и докато месим добавяме останалото брашно, докато получим хубава топка тесто. Оставяме в хадилника да се охлади за около 30-тина минути.
   През това време измиваме сливите и ги нарязваме на полумесеци. Бадемите нарязваме на едри парченца.
   Охладеното тесто разточваме на тънко върху хартия за печене. Прехвърляме с хартията в тавата, в която ще печем. Поръсваме леко с брашно и пудра захар. Нареждаме сливите по средата, като оставяме 4-5 см празна ивица с която ще затворим плодовете. Поръсваме ги отгоре с кафява захар и нарязаните бадеми. Закриваме част от плодовете с празната ивица тесто и я мажем с жълтъка разбит с 1с.л. олио и ръсим отново с кафява захар. Оставяме отново за кратко в хладилник.
   Печем в предварително загрята на 185* фурна, на вентилатор на 2-ро ниво.

     Всъщност Роси го е обяснила толкова подробно ето тук, че и да си най-големия лаик в кухнята няма как да сбъркаш нещо.

   Роси, благодаря ти за вкусната рецепти, както и за наградите, които си решила да споделиш и с мен. А тях ти наистина заслужаваш, защото си човек с голямо и добро сърце! Желая ти дни пълни с положителни емоции, усмивки и още много кулинарни шедьоври!!!

9 коментара:

  1. Лина,много хубав е станал галета!И аз го приготвих,но с праскови!
    Много се хареса в къщи!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Лина, чудесен е станал - с хрупкава маслена коричка мммм!
    Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Галетът ти изглежда прекрасно! Поздравления и за наградите!
    Приятен петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Едилинче,много ти благодаря за хубавите пожелания и думи,донесе ми с тях много настроение,мила!
    Благодаря и за доверието към рецептата,сама си се уверила,че си заслужава,защото е колкото лесна,толкова и вкусна!
    Много ти е красив галета,че и ядки си му добавила-перфектно!
    Много ми е на сърце този десерт и с удоволствие бих си взела парченце от твоя!

    С пожелание за много релаксиращи почивни дни!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ви! Почерпете се всички с парченце от снимките, че в къщи отдавна свърши :)))
    Усмихнат уикенд на всички!

    ОтговорИзтриване
  6. В БЛОГА МИ http://zi4e57.blogspot.com/
    ИМА НАГРАДА ЗА ТЕБ ОТ СЪРЦЕ!
    ПОЗДРАВИ!

    ОтговорИзтриване
  7. Зиче, ужасно съжалявам че чак сега виждам това, но искренно се зарадвах на наградата и сърдечно ти благодаря! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Макар и със закъснение, но не мога да не отбележа вкусния галет, който и аз съм правила.:-)) Твоят изглежда невероятен!
    Извинявам се за късното наваксване на постовете, но имам огромни проблеми с Blogger, изчезна ми списъкът с блогове, които следя и така ми е трудно и бавно, докато наобиколя всички.
    Прегръдки и сърдечни поздрави от мен с пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Мони, изобщо не се извинявай и не се притеснявай. Проблеми с Blogger и аз имам постоянно, а откак времето се поразвали, проблемите ми се удвоиха - интернета ми стана ужасно бавен. Понякога ми трябва половин час за да успея да вляза в някой блог!
    И благодаря за милите думи и коментари, прегръдки и от мен!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...